Skip to content
AUREL DUMITRAȘCU
AUREL DUMITRAȘCU

VIAȚA ȘI OPERA

  • Home
  • BIOGRAFIE
  • POEME ȘI PROZĂ
    • POEME
      • Inedite
      • Din antologii
    • PROZĂ
      • VOLBURICĂ
      • DE CE PRIMĂVERILE NU AU LIMBĂ
  • PUBLICISTICA
    • În „Ceahlăul“
    • În „Dialog“
    • Eseistică
      • Poveștile erotice ale lui Ion Creangă
      • Daniel Turcea sau magia esenţelor
      • Vasile Vlad sau cele 1001 de nopți ale exagerării
      • Generația fără îngeri
    • INTERVIURI
      • „Mizind pe impostori nu facem decît să spunem ceva despre… noi înșine.“
      • „Cei care vorbesc cel mai mult de conștiința că sunt scriitori sunt veleitarii.“
      • „Devenirea unora se oprește odată cu examenul de licență și schimbă biblioteca pe un restaurant.“
      • „Am plecat cu un gust amar, hotărât să nu mă mai întorc niciodată la așa ceva.“
      • „Un om al zilelor noastre nu este în «criză» de probleme indiferent în ce loc există!“
      • „Între cei aleși au apărut și destule «voci» de complezență, voci de umplutură care au încurcat și încărcat planuri editoriale“
      • Ultimul interviu
    • Traduceri
      • PAUL McCARTNEY: ,,Un cîntec poate schimba conștiințele“
      • Scrisoarea deținutului politic Vaclav Havel către Samuel Beckett
      • FRANCESCO ALBERONI – EROTISMUL
      • „James Clavell, valorați 5 milioane de dolari?“
      • Omar Sharif sau singurătatea seducătorului
    • Din manuscrise
      • „Însoțitorul“
      • Neooportunismul la pîrleaz
      • Eminescu
  • JURNAL ȘI CORESPONDENȚĂ
    • Jurnal
      • Carnete maro – Jurnal 1980
      • Carnete maro – Jurnal 1981
    • Corespondență
      • Către Nicolae Steinhardt
      • Către Eugen Barbu
      • Către Geo Dumitrescu
      • Către Mircea Sântimbreanu
      • Către Petre Stoica
      • Către Radu Florescu
      • Către Gheorghe Grigurcu
      • Către Nicolae Sava
      • Către Magda Cîrneci
      • Către Maria Anegroaie
      • Către Emilia Amariei
      • Aurel Dumitrașcu către Dana Pîntea: „Adrian poate că ar fi continuat să scrie ode dacă eu nu l-aș fi ridiculizat cu consecvență în acest sens, ani în șir!“
      • Către Elisabeta Vartic
      • Aurel Dumitrașcu către Adrian Alui Gheorghe: „Amneziile astea ale tale seamănă cu scuipatul!“
      • Către Sorin Roșca
      • Către Gheorghe Simon
      • Către Constantin Preda
      • Către Ion Simuț
      • Către Vasile Gogea
      • Către Emilian Galaicu-Păun
  • MANUSCRISE
  • AMINTIRI
    • D.R. Popescu
    • Radu Florescu
    • Constantin Acosmei
    • Mircea A. Diaconu
    • Ioana Revnic
    • Liviu Ioan Stoiciu
    • Gheorghe Grigurgu
    • Vasile Gogea
    • Radu Dobîndă
    • Dumitru Necșanu
    • Ioana Dinulescu
    • Radu Părpăuţă
    • Dana Pîntea
  • OPINII CRITICE
    • Iulian Costache
    • Nicolae Manolescu
    • Cezar Ivănescu
    • Constanța Buzea
    • Laurențiu Ulici
    • Romul Munteanu
    • Gheorghe Grigurcu
    • Radu G. Țeposu
    • Marin Mincu
    • Alex. Ștefănescu
    • Adrian Alui Gheorghe
    • Augustin Frățilă
    • Ion Zubașcu
    • Costin Tuchilă
    • Val Condurache
    • Niculae Stoian
    • Daniel Corbu
    • Pr. Constantin Necula
    • Clara Margineanu
    • Daniel Cristea Enache
    • Octavian Soviany
    • Mircea A. Diaconu
    • Vasile Spiridon
    • Florea Miu
    • Răzvan Voncu
    • Mircea Bârsilă
    • Antonio Patraș
    • Cristian Livescu
    • Constantin Butunoi
    • Nichita Danilov
    • Liviu Antonesei
    • Lector
    • Victor Felea
    • Gellu Dorian
  • MULTIMEDIA
    • Fotografii
    • Audio
    • Video
    • Arta plastica
    • Dedicatii
      • Oferite
      • Primite
  • VARIA
    • Audițiile muzicale
    • Lecturile
    • Corespondenții
  • TRANSLATED
    • English
    • Magyar
    • Italian
  • DESPRE PROIECT
  • CONTACT
AUREL DUMITRAȘCU
AUREL DUMITRAȘCU

VIAȚA ȘI OPERA

Audițiile muzicale

Despre importanța muzicii în viața unui scriitor, Aurel Dumitrașcu nota în jurnalul său:
„Despre lipsa de rafinament poetic. Cunoaşterea unui poet plecând de la sensibilitatea sa în marginea muzicii. Lipsa de rafinament a unor poeţi poate fi detectată şi prin insensibilitatea muzicală sau, mai bine spus, prin neglijentul simţ muzical. Încerci să-ţi priveşti câţiva prieteni prin preferinţele lor muzicale.
Adrian, de exemplu. Alui Gheorghe. Îi place să asculte basarabenii, Sofia Rotaru, Alla Pugaciova. Niciodată nu l-ai auzit oprindu-se la un Mozart sau un Rahmaninov. De jazz ce să mai spui!
Sava. Nicolae. Ascultă muzică populară cu o pasiune necontrolată. Pentru că ascultă la fel de fericit şi Ion Dolănescu şi Sofia Vicoveanca.
Daniel Corbu. Eterogen în gusturi. Dar, oricum, mai apropiat de marea muzică decât ceilalţi doi.
Radu Florescu, sensibil, nimic de zis, dar cu o cultură muzicală la fel de precară ca şi cultura în general. Nu suportă (!?) jazzul, ceea ce spune mult despre cum ascultă sunetele muzicale.
Sigur, nu-i judeci, dar te-ndoieşti, iată, din această perspectivă, de capacitatea lor de a face o mare literatură.
Dar tu?! Rafinamentul întru preferinţe muzicale?! Este evident. Inclusiv în texte. Dar s-ar putea să ratezi capodopera prin extremismul tău existenţial, după cum ştii că tocmai acest extremism te scoate din rând.“ („Carnete maro“ II, marţi, 11 octombrie 1988, pg. 454).
În ceea ce privește preferințele muzicale ale lui Aurel Dumitrașcu, acestea au fost următoarele:

– Maurice Ravel – Bolero
– Niccolo Paganini
– Ludwig Van Beethoven – Simfoniile; Sonata no. 32
– Johann Sebastian Bach – Brandenburgische Konzerte
– Mendelssohn Bartholdy – Simphony nr. 3
– Mihail Glinka – Caprice Brilian
– Emmanuel Chabrier – Espana
– Giuseppe Verdi
– Johannes Brahms – Dansurile maghiare; Simphony nr. 3 in F major
– Wolfgang Amadeus Mozart – Concertul nr. 24 pentru pian și orchestră în Re minor; Requiem; Eine Kleine Nachtmusik
– Modest Mussorgsky
– Prokofiev – Simphony nr. 7; Simphony nr. 1
– Piotr Ilici Ceaikovski – Capricio italien; Concert pentru vioară și orchestră în Re minor
– Eduard Grieg – Sonatas for violin and piano
– Serghei Rahmaninov – Vocaliza
– Giacomo Puccini – Madame Butterfly (cu Placido Domingo)
– Antonio Vivaldi – Concertele pentru flaut, orchestră de coarde şi bas; Concerte pentru chitară; Anotimpurile; Guitar
– Strauss Family Wallzes (Johann Strauss Jr. și Josef Strauss)
– Franz Liszt
– Hector Berlioz – Symphonie fantastique
– Claude Debussy
– Frederic Chopin – Balade; Mazurkas no.  3551
– George Gershwin
– Luciano Pavarotti – Passione
– Artur Rubinstein
– David Oistrakh
– Andrei Vieru
– Ștefan Ruha
– Corul Madrigal
– Rennaisance music in Transylvania
– Slovak Chamber Orchestra – Christmas Concertos
– The Ossipov Orchestra – Russian Songs
– Orchestra Claudius Alzner – Tango Poesie
– Coruri din opere
– Balete din opere – Aida, carmen, Faust, Cidul, Evgheni Oneghin
– Musical Art of the Peoples of the USSR
– Sovetskie Melodii
– The Beatles – A Hard Days Night
– Emerson, Lake and Palmer
– Creedence Clearwater Revival
– Rolling Stones
– Smokie
– Liverpool
– Trio
– Wings
– Stubinerna
– Gombay Dance Band
– Brazil Dance Party
– Alona
– Procol Harum
– Black Lace
– Rockin & Rollin
– Blue Breeze
– Gallagher & Lyle
– Tony Evans
– UB 40
– Maurice Andre
– Neoton familia
– Jozef Zsapka – Guitar Dream
– Zdranko Colic
– Boycott
– Miro
– Beata
– Zana Nimani
– Slovensky Komorny Orchester
– Lubomir Brabec
– Locomotiv GTX
– Victory
– Valentino
– Marek & Vacek
– Claudio Villa – Popular Italian Canzonettas
– John Lennon
– Paul McCartney
– Dizzy Gillespie
– Arturo Sandoval
– Charlie Parker
– Count Basie
– Duke Ellington
– Louis Armstrong
– Lionel Hampton
– Miles Davis
– Lester Young
– Edwin Starr
– Elton John
– Marvin Gaye
– Dean Reed
– Jr. Walker & The All Star
– The Temptations
– Diana Ross
– The Originals
– Smokey Robinson
– Stevie Wonder
– Jakson 5
– Witesse
– Elvis Presley
– Middle Of The Road
– Trio Elenik
– The Supremes
– Francis Lai – Love Story
– Ella Fitzgerald
– Swedish Radio Jazz Group
– Edith Piaf
– Marie Laforet – Viens, viens!
– Mahalia Jackson
– La Toya Jackson
– Wanda Jackson & Karel Zich
– Afric Simone
– Zerina
– Adriano Celentano
– Jasmin Stavros
– Sandra
– Zerina
– The Who
– Greenpeace
– Pete Anderson & The Archives
– Modus
– Taysu
– Kormoran Folk & Rock
– Ellan Missing
– Bachelor of Hearts
– Frank Sinatra
– Maurice White
– Bulat Okudjava
– Mikis Theodorakis
– Donna Summer
– Corvina
– Sfinx – Lume albă; Zalmoxe
– F.F.N. – Zi cu zi
– Phoenix – Mugur de fluier; Cantafabule
– Celelalte Cuvinte
– Holograf
– Iris – Nu te opri
– Progresiv TM
– Pro Musica – Rockul Baroc
– Roșu și Negru
– Kripton
– Valeriu Sterian
– Semnal M
– Mircea Vintilă – Crezul meu
– Ilie Micolov
– George Nicolescu
– Ducu Bertzi și Roxana Popescu
– Doru Stănculescu
– Valeriu Sterian – Antirăzboinică
– Adriana Ausch
– Nicu Alifantis
– Gheorghe Gheorghiu
– Mircea Baniciu – Ploaia
– Vasile Șeicaru – Aruncarea în valuri
– Alexandru Andrieș – Rock ‘n Roll; Trei oglinzi
– Victor Socaciu – Viața iubirea cea dintîi; Roata
– Ștefan Hrușcă – Urare pentru îndrăgostiți; Colinde
– Johnny Răducanu
– Dida Drăgan
– Mihaela Runceanu
– Cenaclul Flacăra
– Adrian Păunescu
– Tudor Gheorghe – Cîntece de dragoste de țară
– Eminescu – Floare albastră (în lectura lui Ion Caramitru și Valeria Seciu),
– Ion Barbu – După melci
– Nichita Stănescu
– Lucian Blaga – Memoria discului
– Zaharia Stancu – Memoria discului
– Mihai Ralea – Memoria discului
– Ion Agîrbiceanu – Memoria discului
– Mihail Sadoveanu – Lecturi din Eminescu
– Emil Botta
– Romulus Vulpescu
– Cătălin Crișan
– Anca Țurcașiu
– Loredana
– Gil Dobrică
– Dumitru Fărcaş
– Gheorghe Zamfir
– Frații Petreuș
– Maria Butaciu
– Sofia Vicoveanca
– Irina Loghin
– Benone Sinulescu
– Nicolae Furdui Iancu
– Ioana Radu
– Alexandru Mica – Cântece vechi valahe

Aurel Dumitrascu

©2025 AUREL DUMITRAȘCU | WordPress Theme by SuperbThemes